четвъртък, 10 март 2011 г.

За животните с любов

Тези две тортички правих доста отдавна, но все не им идваше ред да ви ги представя. 

Тази е за едно малко сладко момченце на име Теодор, което през януари навърши една годинка. За първия му рожден ден майка му Мариета реши да го зарадва с торта, направена от мен. Доста се чудихме какво да измайсторя, докато накрая Мариета предложи тортата да е с мечетата от любимата книжка на Тео. Направих ги с огромно удоволствие, а Давид (средният ми син) направо се влюби в тях. Каза, че били по-готини от играчки. От мецанката не съм особено доволна, но дотолкова ми се простират уменията. След като фигурките бяха готови ми хрумна идеята да изрисувам тортата с зимен пейзаж като илюстрация от детска книжка. Мисля, че стана много симпатично. Докато рисувах навън се засипаха снежинки, а в Етро поле, където замина тортата, било истинска зимна приказка като тази от тортата на Тео! Тук можете да прочетете подробности за рождения ден, а аз искам да благодаря на Мариета за прекрасния подарък, който ми донесе!!!














Това е тортата на Филип, който навърши цели 3 годинки в края на януари. Майка му Савина заръча тортата да е "Кармен", да е в зелено и кафяво и непременно да има кон, защото конете са голямата любов на сина й. И аз харесвам страшно тези грациозни и благородни животни, но да оформя кон от захарно тесто за мен си беше чисто предизвикателство. Дни наред му треперих как да го направя, докато накрая събрах кураж и запретнах ръкави. Спомних си една прекрасна зимна торта на Димитрана с еленче отгоре. Реших да действам по същия начин - първо да си направя нещо като скеле от тел, върху което да наслагвам захарното тесто. След като скулптурата ми бе готова, отгоре нанесох с помощта на четка течен роял айсинг. Щом изсъхна го минах още веднъж, за да стане максимално гладко. Получи се снежнобяла "мраморна" фигурка, която естествено окепазих с кафявата боя. После от фитилчета направих гривата и опашката. Далеч съм от мисълта, че съм се справила добре, но поне прилича на кон. Важното е, че Филип си го е харесал и е бил щастлив на рождения си ден, макар и с температура. 

4 коментара:

  1. Люба, аз искам да благодаря още веднъж за невероятно вкусната и красива торта. Дълго да ни радваш с торти като тази.
    Успех!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Eхаааа.. страхотно е! Кончето е станало изключително сполучливо!
    Люба, за мен е огромен комплимент признанието, че съм ти била полезна!

    Направо се изчервявам от удоволствие :-)))

    Знаеш колко харесвам тортите ти: и като замисъл, и като техническо изпълнение - имаш изключително добър вкус! И невероятна сръчност, с която ги реализираш!

    Бъди здрава, все така вдъхновена и дейна!

    Поздрави сърдечни и много :-)))

    ОтговорИзтриване
  3. Бубе, великолепни са и двете!
    Тази с мечетата и зимата обаче е истинска приказка!

    Тези дни черпих вдъхновение от твоята торта с Мечо Пух и приятелите му, за което ти благодаря. Като я пусна тези дни ще можеш да я видиш ако желаеш!
    Сърдечни поздрави: Мария

    ОтговорИзтриване
  4. Здравейте Люба! Толкова много съм впечатлена от "скупчените" в това красиво тяло талант,интелект,усет,неуморност и за капак чувство за хумор,че за първи път се включвам в коментари.Но за това пък с огромно удоволствие! Благодаря Ви!

    ОтговорИзтриване