петък, 27 декември 2013 г.

С дъх на канела, на вино, на постни сърмички и на какво ли още не и с много любов!!!

Ако има нещо, заради което обичам зимата, освен пухкавият сняг, то това са множеството празници. Обожавам настроението, което ме завладява, цялата еуфория, приготовленията, търчането по магазини, напрегнатата програма в кухнята, лудницата вкъщи, подаръците, гостуванията.... Всичко това ме зарежда толкова положително и ме прави невероятно щастлива. 
Тази година, покрай вечно мрънкащия Дамян, ми беше доста притеснено дали ще се справя с всичко, но все пак успях и съм много доволна. 
Коледната магия ме завладя още покрай Рождественския концерт на Девин, за който ви разказах в предишната публикация. Творческото в мен се събуди и така се развихрих покрай печката, че за нула време изпекох десетки тави с най-различни сладки. Рецептите за тях ще публикувам на страничката Рецепти, а сега само ще ви ги покажа. 
Част от сладките бяха предназначени за подаръци, а останалата бяха излапани от моите момчета. Те бяха толкова щастливи, че най-накрая и за тях има курабийки и сладки. Чак не можеха да повярват, че им е позволено да хапват на воля "Мамо, ама верно ли всичките са за нас???"


 Какаови кукита с ром, стафиди и лешници - супер хрупкаво, ароматно и вкусно!!!

 Ванилени кукита с червени боровинки


 Канелени курабии


 Лимонови звездички, ягодови сърчица и ментови елхички

 Целувчени ореховки или орехови целувки - не зам как да ги нарека, но се топят в устата.

 Сладките са медени сърцича, а фигурките - най, най-любимите ми играчки за елха!!! Обожавам ги. По тях ме запали Светлето Бонин преди две години, когато ми подари първата фигурка за Коледа. Влюбих се в нея и реших, че трябва да имам и останалите от серията. И почна едно невероятно търсене. Няма град, в който да съм била и да не съм проверила в магазинчетата тип "за един лев"(в тях ги продават) дали няма някоя бройчица. Междувременно Светлето ми подари още две елфчета. Нямам идея дали вече съм събрала всичките, но продължавам да търся. Превърнало се е в мания. За жалост тази година не открих нито едно елфче, но и нямах възможност да обикалям много с това бебе.  

 Кафени сладки - с истинско мляно кафе. 


Любимите ми рохлички или както Пламен и децата ги наричат "мръхлички". Тестото се топи в устата, ореховите ядчици хрупкат толкова приятно, а ванилената пудра захар ухае неустоимо. Как да не ги обича човек?!?!?

 Курабии с цедено кисело мляко, мюсли и стафиди. Хрупкаво и може би здравословно. :)

Не се сдръжах да не направя и декорирани меденки. Обещах на Пламен да украся само двайсетина, колкото да ми мине меракът, но бройката пак стана в пъти повече - близо 70. 


 Докато някои снимат, други похапват меденки.

















Не се мина и без торта (провансалска със сушени сини сливи) и няколко къпкейкчета, които направих специално за родилното отделение в болница Вита, където това лято на бял свят се появи Яни. За персонала в болницата бяха и част от декорираните меденки.




 А ето как изглеждаше холът ни в навечерието на празниците. Мисля, че никога не е било чак толкова разхвърляно. А размазаното петно в ляво е Девин, който не спира да прави кълбета назад-напред върху постелката за игра на бебето. А бе лудницата е пълна!

Със сладкото дотук. На 23 от сутринта минах на вълна постни манджи за Бъдни вечер. Успях да наготвя всички традиционни ястия, които правя за празника - бобец, пълнени чушки и постни сърмички, чушки с боб и бобена салата. Омесих и питка с късметчета - най-любимата на децата част от менюто. Вечерта на масата имахме цели 11 неща, а около нея - цели четири прекрасни деца. Беше толкова хубаво и празнично!!! 

 Най-нетърпеливите вече са край масата! Дамян не може да откъсне очи от телевизора - даваха "Тайните служби на Дядо Коледа".



 Най-забавната част от вечерята - на кой какъв късмет ще му се падне. Парата отново беще у Девин. Още докато правех питката ме заплаши, че ще си избере парчето с паричката и така и стана. Голям късметлия е!!! Останалите късмети кажи-речи си намериха точния човек, за когото бяха наречени. Единствено Пламен се изненада с късмет "ново зъбче", но на следващата вечер коронката на зъба му падна, та ще се наложи да си прави нова. Тъй че късметът неслучайно се е паднал на него. :) Да видим аз какво ще правя с моите късмети "нов приятел", "гадже", "танци-манци" и "богатство"! Звучи сякаш ще отида на клубче, ще срещна някой богат чичко и ще се гаджосаме. Само дето на клубче не съм стъпвала от години... А след тия късмети дори и да реша да отида, Пламен едва ли ще ме пусне. :)



По традиция масата остана така до сутринта, та да могат през нощта и духовете да се нагостят. А според Девин у нас духове да искаш. 
Същата вечер украсихме и коледната елха. Винаги го правим точно на Бъдни вечер. Тази година реших да използвам за украса всички курабийки, които съм получавала като подаръци от моите приятелки Вал, Ради, Мина и Ивейн. Сърце не ми дава да ям декорираните красоти, които сътворяват те и затова си ги пазя. Пламен ми проби с бормашината дупчици, така че да им вържа канапчета и да ги закачим на елхата. Стана приказно! Сега си ги гледам и толкова им се радвам! А пък сестра ми ми подари няколко играчки за елха във вид на курабии - супер съвпадение, които се вписаха перфектно в украсата. 



В коледната утрин децата станаха още в тъмни зори да видят какво им е донесъл Дядо Коледа. За щастие, той бе изпълнил повечето им желания, та нямаше много сърдити и разочаровани. Само дето бяхме забравили да им напълним коледните чорапи с лакомства, което Девин прие изключително тежко. Цял ден не спря да разсъждава защо така се е получило - Дядо Коледа ли е забравил, сладки ли не са му останали, те ли не са били достатъчно послушни... Но и през ум не му мина, че майка му и баща му са заплеси и вината е изцяло тяхна. :) 

 От леглото по пижами право под елхата на лов за подаръци. 

 Батко му Денис го е маскирал като подарък. Несъмнено Дамян е най-безценният подарък, който ни донесе отминаващата година. А най-големия като размери не успяхме да го поберем под елхата. Най-после се сдобихме със седемместна кола. Дано си я ползваме със здраве и само на хубави места да пътуваме с нея!

 Ей на това му викам аз коледна елха от деца!!! Голяма веселба падна! Само на Дамян не му беше особено смешно. Явно няма да го даваме в някоя циркова трупа да е върхът на пирамидата. :)))

 Тази Коледа предизвикателството да направя обща снимка на децата беше още по-голямо - нали са с едно повече! 

 Преспапието, което Девин държи, всъщност е подаръкът ми от него. Сам ми го е избирал и го е купил с пари от касичката си. Толкова ме изненада и зарадва! И не само той. Давид ми подари комплект коледни формички за курабии (дори не бях виждала такива), а от Денис получих ръкавици. Той принципно ми подарява крем за ръце, но тази година не успях да си го използвам целия. Та Дени бе принуден да измисля друг подарък. Явно грижата за ръцете ми му е много важна, след като се е спрял на ръкавици. :)
 

 Девин ще учи Дамян как се отваря подарък - изключително ценен и важен урок!

 Дамянчето се опитва да си хапне опаковъчната хартия от подаръка. Чувал е и той за рециклиране, милият. :)))

Е, така мина първата част от празничния цикъл за нашето семейство. Сега събираме сили и празничен дух за следващата. 
Пожелавам и на вас много настроение и любов! Посрещнете Новата година на хубави места с любими хора и бъдете щастливи!

31 коментара:

  1. Страхотни сте!
    А курабийките са чудни!
    Весела Коледа!
    Деси и малкия пършинг Зори-бонбони :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Вълшебна Коледа сте имали, Бубе!
    Много здраве през следващата година!
    А мечтите са си ваши и нека се сбъдват!
    Весели Новогодишни празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасна година и на вас!!! Нека мечтите на всички се сбъдват! Весели празници!

      Изтриване
  3. Eeee Бубе това си е направо свръх производство не само колкото да ти мине мерака. Всичко е супер прекрасно както винаги. Красива Коледа пак си сътворила за твойте мъже . Много те сърбят ръцете то е ясно . Бебе не бебе не може да се устиска този сладък напор :-) Чакаме скоро пак да почнеш да твориш тортичики по-интензивно че Кейк сентрал и други уважавани издания ще го закъсат за материали за публикуване . Дамянчето вече много е отхвръкнало . Кога се роди , кога порасна. Голям красивчо и той се пръкна . То ваше лошо няма . Естети сте си и това е - деца ли ще правите или курабийки трябва да е най-доброто иначе не го правите :-) Пожелавам ви още по-прекрасно посрещане на Нова година много щастие и да сте здрави . Аз се пробвах с декорация на бисквитки за първи път тази година . Много бавна работа е това обаче но си заслужава . Определено вдига градуса на празничното настроение една хубава торта и красиви бисквитки . Ти си ми най-любима от всички красотоправачки обаче. Много ме вдъхновяваш, за което баш мерси че не спираш да твориш. То твойто е от Бога дадено , не можеш да го спреш . Поздрави и целувки на цялото семейство и Буто да си го карате с кеф и безаварийно .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми то голям мерак, голямо производство! :))) Торти едва ли ще почна да правя скоро. За тях си трябва мноооооого време и спокойствие, което ми липсва сега. С курабиите е лесно - мога да ги почвам и зарязвам сто пъти, ако се наложи. Но почна ли торта - няма как. Ти поне си наясно с процеса. А Дамянчето расте като гъбка, да ни е жив и здрав!!! И аз не мога да повярвам как бързо отлетя времето. Сякаш оня ден бях бременна, а то вече половин година мина откак родих. Затова човек трябва да се радва на всеки миг, че иначе изпуска много.
      Радвам се, че съм ти вдъхновение и ти желая и през новата година да не спираш да твориш и това да ти носи само радост и удовлетворение.
      Целувки и на вас!
      И мерси за пожеланията за буто! Дано се сбъднат!!!

      Изтриване
  4. Освен да ви обича човек, че толкова много му стопляте душата, друго не може! Бъдете здрави и дано винаги толкова обич и топлина цари в семейството ви. Благодаря се, че има хора като вас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Толкова си мила, Миме!!! Благодаря ти! Целувки и весело посрещане на Новата година!

      Изтриване
  5. Светлана Бонин27 декември 2013 г. в 18:21

    Божеееее,че и един мой курабийчо-дядо Коледа се мъдри на елхата до красотите от другите момичета- майсторки?Хохо.Всичко е прекрасно Бубе и вкусно-нали ми е на масата...мммм.
    Весело посрещане на Новата година!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И не само той, Светле! Ама съм пропуснала да те спомена сред имената на другите момичета. И твоите курабийки си ги пазя и сега ми красят елхичката. Хапвай си с кеф сладките, дето са ти на масата (макар че най-вероятно вече са свършили) и весело и хубаво да ви е на Нова година! Прегръдки!!!!

      Изтриване
  6. Бебенцата с голи дупета са уникални!!!!!! То пък какво ли не е в тоз блог....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз много ги харесвам тия бебета. Толкова са сладурски и реалистични! Да живеят молдовете! :)

      Изтриване
  7. Прекрасен разказ, прекрасни вкусотийки, прекрасни деца:) Бъдете много щастливи!

    ОтговорИзтриване
  8. Каква прекрасна Коледа и Бъдни вечер! Всичко е прелестно - бисквитки, торта, кексчета, подаръци, елха, елфчета / вече и аз ще търся елфчета:)/... всичко е невероятно! А масичката с храната за Бъдни вечер е приказна! Децата ви са прекрасни, бъдете щастливи, обичайте се, бъдете здрави и Благословени! Благодаря ти, че сподели тази приказка с нас! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много благодаря! Прелестни са елфчетата, нали?!? А масичката е автентична - на повече от 130 години. Наследство е на баща ми от неговия дядо по бащина линия. До скоро беше на вилата ни и преди години се хранехме на нея край огнището навън. Беше изключително романтично и страхотно като усещане. Но помолих татко да ми я донесе вкъщи, зада снимам на нея и той бе така добър да изпълни молбата ми.
      Всичко най-прекрасно и на вас през идната година!!!

      Изтриване
  9. Обичам ви! Много сте позитивни!

    ОтговорИзтриване
  10. Честита Коледа!Толкова сте позитивни,всели и емоционални,че ме зареждате на 100 %.Сигурна съм,че изобщо не е само песен денят ви,напротив,но се прекланят пред умението Ви да се справяте с всичко и всички и да карате нещата да изглеждат розови и лесни!МНОГО УСПЕХИ И ЗДРАВЕ !Деяна Демирова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това, че ви зареждам позитивно, може само да ме радва!!! Разбира се, че не е лесно и на моменти и аз прегрявам, но няма как. Важното е да не се предавам и да гледам ведро напред. :) Всичко най-добро и на вас!!! Весели празнични дни!

      Изтриване
  11. Всичко е вълшебно и изглежда като перфектнтата Коледа:)Само едно нещо малко недоумявам-наистина ли вечеряхте на тази маса или всичко е за снимките?Защото малко..някак си..така..:)
    Мая

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А не! Само Девин и Давид си похапнаха на нея. Ние сме стари хора, все пак. Цяла вечер да седим превити на земята не е за нас! :)))) Но определено беше вълнуващо и забавно!!!

      Изтриване
  12. Няма такава красота! Бубе, благодаря ти, че ни правиш част от вълшебствата, които твориш.Бъдете здрави, все така щастливи и позитивни. Разказите ти винаги се четат на един дъх, а после ги препрочитам още, и още...Честита да ви е новата кола, незабравими пътешествия ви желая! Весело посрещане на Новата година!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много ти благодаря, Еми! Толкова ми е хубаво, когато споделяте с мен, че ви е приятно да четете, а не само да гледате картинки. така знам, че си "говоря" с вас и това ме зарежда позитивно.
      И аз си мечтая за незабравими пътешествия! Обожавам да пътувам с Пламен и децата и нямам търпение да запрашим нанякъде.
      Весело посрещане на новата година и на теб!

      Изтриване
  13. Бубе, желая ви от сърце здраве и благоденствие. Вие другото си го имате. :)
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Гери! Здраве и благоденствие и на вас! Весело посрещане на Новата година!!!

      Изтриване
  14. Привет и от мен :) Не мога да опиша колко ме трогна, усмихна и зареди за пореден път, мила Бубе! Ти си истинско Чудо и създаваш само Чудеса :) Бъдете здрави, все така щастливи и заедно! Нека е пълен домът ви с обич и смях :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, че мило, Роси! Пожелавам си и през новата година да мога да те усмихвам и зареждам положително! Весели празници!

      Изтриване
  15. Истински творец си, Бубе! На прекрасни деца, на невиждани лакомства, а също и на неподправени емоции - текстовете и снимките ти винаги ме карат да се почувствам нещо - винаги се започва от усмивка, която постепенно преминава в радостни сълзи, задето съществуват такива невероятни семейства като вашето! Имах чувството, че и аз съм седнала на трикраката масичка невидима до вас и че тайничко вкусвам от курабиеното ви щастие, поръсено със стафиден смях и канелена обич. Желая на теб и петимата ти мъже незабравимо прекарване на предстоящите празници и нека винаги да сияеш и бестиш, както зарята на рождения ти ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така ме трогна и разчуства с тези думи! Винаги си добре дошла на нашата масичка - за добри хора място има! Благодаря ти за прекрасните пожелания! Всичко най-добро и на теб през идната година!

      Изтриване
  16. Ралица Христова30 декември 2013 г. в 20:18

    Отново невероятно удоволствие от прочетено и прекрасните снимки! Благодаря, Бубе!
    Нека Новата година ви донесе много здраве, радост и пълни с щастие дни! Желая ви много незабравими пътувания с новата кола!

    ОтговорИзтриване
  17. Buon Anno Bubolinkata..!! bellissimi i tuoi biscotti...anche io decoro biscotti, ma con ghiaccia .quattro bimbi stupendi..ho letto ora che compi gli anni lo stesso mio giorno..3 marzo...che coincidenza..!!!!!

    ОтговорИзтриване