неделя, 17 октомври 2010 г.

Честит Рожден Ден, скъпи!

     Ща не ща, съпругът ми одъртя с още една година. За контраст отбелязахме този тъжен факт много весело. Първо празнувахме вкъщи с децата и най-близките ни хора, а после се отдадохме на песни и танци в известен столичен пиано-бар. 
И както си му е редът при подобен род мероприятия, освен гостите и веселбата, друг основен акцент са тортата и подаръците. Дето се вика, без тях рожденият ден не е никакъв рожден ден!!! Е, при нас ги имаше и двете. 

   Тази година имах неблагоразумието да оставя покупката на подарък за последния момент и то в присъствието на децата. Реших да се допитам до тях с какво да изненадаме тати и получих следните предложения: Девин (най-малкият) ентусиазирано се опита да прокара идеята за някво много готино джипче, което си бил харесал и бил сигурен, че и баща му страшно ще му се изкефи. Давид (средният) подходи доста по-прагматично като предложи да му вземем 20 бирички и да ни е мирна главата (солиден запас като се имат предвид мижавите потребности на Пламен от подобен род напитки). Денис (най-големият) предположи, че някоя гъзарска дрешка ще свърши работа. В крайна сметка уважих мнението им и закупих един симпатичен суитчър и няколко кенчета биричка. Само с джипчето ударихме на камък, защото не открихме онова готиното. Дадохме си мъжка дума да пазим в тайна подаръците до следващия ден. Обаче се оказа, че Девин или не е много наясно какво означава "следващия ден", или не знае какво е "мъжка дума". Още щом чу баща му да се прибира от работа, изтича на входната врата и изчурулика: "Тате, тва, дето се дрънчи в кутията, са три бирички и сме ти купили и едно кебапче да си хапнеш за рождения ден!" Тва с кебапчето си беше чиста заблуда, щото такова нямаше. А и изненада вече нямаше! 

   При тортата издънки не допуснах. За моя огромна радост се получи точно така, както исках. От край време си мечтаех да спретна дизайн в кафяво и зелено и ето, че най-сетне ми се отдаде тази възможност. Още повече, че и пълнежът отговаряше на тази цветова комбинация. Съпругът ми е луд не тема мента и шоколад. Това са двата му любими вкуса. Е, реших да ги съчетая и се получи нещо наистина вкусно и екзотично. Използвах какаови блатове, напоени с чай от мента и два вида крем - шоколадов (известен из тортените форуми като "шоколадовия крем на Буболинката") и ментов с парченца шоколад "After Eight". Нямах търпение да разрежем тортата, за да пробвам какво се е получило. Е, с ръка на сърцето мога да ви уверя, че беше уникално!!! Нямаше човек, който да не си изяде парчето до последната троха. Всички останаха очаровани от нестандартния и специфичен вкус. 

Черпя и вас виртуално за здравето на моя скъп и мил съпруг! Да ми е жив и здрав! 
Обичам те, коте!!!

18 коментара:

  1. Много се посмях на издадената тайна. :))))))) Да ви е жив и здрав рожденникът. и ни най-малко не се съмнявам, че вкуса на тортата отговаря на визуалното й представяне. Фантастична торта! Страхотен изчистен дизайн и съчетание на цветовете.

    ОтговорИзтриване
  2. Да ти е жив и здрав рожденикът! Големи са сладури и трите ти юнака :-) Развесели ме с историята за подаръците :-)
    А тортата е уникална! За вкусът не се съмнявам, макар че този шоколадов крем не го знам (форумствам спорадично). Ще го споделиш ли тук и за такива като мен, Бубе :-)

    Сърдечен поздрав, Милена

    ОтговорИзтриване
  3. Хаха, много забавно това с подаръците, особено кебапчето:-)))
    Няма нужда да казвам, че тортата е прекрасна с това съчетание на вкусове и цветове!Много ми харесва горния гланциран етаж!
    А за любимия - да ти е жив и здрав, да те слуша, глези и угажда:-) Да се обичате много и дълго!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Комплимент за прекрасната торта, Люба! Разрезът е невероятен!

    Поздравления за празника ви, за сръчността и фантазията ти!

    Всичко най-красиво, добро и вкусно и занапред :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Много елегантна торта! Особено ме впечатлява единството "вътре-вън"! А "вън" е просто вълшебно съчетание на цветове. Аз се нареждам на опашката с въпроси, но за този блестящ и благороден кафяв цвят.
    На рожденика желая здраве и късмет!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви, момичета! И за коментарите, и за пожеланията (ще ги предам на Пламен).
    Анна - на теб ти е смешно, но на мен тогава направо ми се прирева. След цялото ми тичане, бързане, старание...Но пък както каза Пламен "Иначе щеше ли да го помниш цял живот?"
    Миленка - в най-скоро време планирам да направя и страничка за рецепти в блога. Обещавам и шоколадовият крем да е там.
    Мария - и аз много се смях с това кебапче. Как му хрумна изобщо, не знам! Ще речеш, че сме някви върли фенове на скара-бира в нашето семейство, а то съвсем не е така. Не, че не ядем и кебапчета, де!
    Дими - аконякой има заслуга за този красив разрез - то това си ти!!! И друг път съм го казвала, но и тук държа да спомена, че ти си моята учителка. Благодаря ти от сърце! Мисля и във Фликр да пусна линк към твоя блог, защото чужбинските ни колежки са много впечатлени от тази вита технология.
    Ивейн - втория етаж го облякох с бял чаршаф и после с дебела четка оцветих с кафява боя, разредена със съвсем малко спирт и добавен в нея златен прах. Получи се много красиво, но на снимките не личи чак толкоз добре. Драмата бе, че боята изби над зелената панделка (бях купила и зелена копринена панделка като кафявата на първия етаж), та се наложи да я махна и да сложа два пласта цветарска лента. Важното е, че успях да замаскирам положението.

    ОтговорИзтриване
  7. Бубе,
    честит празник на порасналия ти голям мъж! Обичайте се и бъдете много щастливи заедно, цялото ви семейство.
    Момчетата са уникални, много добри идеи са дали, всеки според своите интереси. Хубавото е, че големите момчета никога не порастват и всички подаръци биха им били интересни.
    А на теб ти пожелавам да твориш все такива красоти и да те носят на ръце. Майсторица си ти, голяма!
    За вкуса, ще се радвам да споделиш за ментовия крем.
    Поздрави за всички :)

    ОтговорИзтриване
  8. Бубе, честит рожден ден на порасналия ти съпруг, пожелавам му много да те слуша, а ти все такива прекрасни торти да му правиш. Първото ми впечатление от дизайна на тортата беше, че е изключително добре подбран като за мъж, като цветовата комбинация и като елегантност. Аз, въпреки че не съм голям привърженик на оцветяването с лъскава боя, в случая много харесах получения ефект. За разреза изобщо няма и да отварям дума, перфектен е! За малките помощници мога да кажа, че са големи сладури, при вас определено е много весело.

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Дани, Кали - много ви благодаря!

    ОтговорИзтриване
  10. Привет, Люба аз току що те открих!!!
    Не мога да повярвам, че съм изпуснала толкави красиви торти....
    Ще те следя с интерес!
    Най-сърдечен поздрав: Мария

    ОтговорИзтриване
  11. Получила се е страхотна, Бубе!!! А за вкуса, нямам и съмнение!
    Кафявото покритие на втория етаж със златен разтвор ли е покрито или така изглежда?
    Снимките са супер също така!

    ОтговорИзтриване
  12. Здравей, Люба, намерих те преди две седмици, когато учех за изпити и бях в най-мрачното настроение, което можеш да си представиш. Беше към три през нощта и до изгрев слънце четох блога ти и разглеждах снимките от препратките. Така да се каже, прочетох го на един дъх и още не мога да спра да ти се възхищавам. Не само за тортите, много ми харесва какъв тип жена си, бях постнала в фейсбук страницата си линк към твоя блог с надпис: "Когато пореасна искам да съм като нея". Наистина рядко съм срещала жени, които да са толкова ведри, да излъчват такава каризма и енергия и да говорят с толкова любов за хората около себе си. Желая ти още по-завидни кулинарни постижения и ще се радвам да споделиш как приготвяш въпростния чаршаф. Аз живея в Германия и може да си го купиш по интернет или специализираните магазини, но пък си мислях, че ако има рецепта, по която може да се приготви, бих пробвала и аз да изненадам моето семейство.
    Поздрави, Йоана

    ОтговорИзтриване
  13. Мария - нищо не си изпуснала. Запечатала съм всяка торта на снимка. А на вкус и аз съм ги пропуснала повечето, защото рядко ми се отдава възможност да си хапна. ха-ха
    Ани - радвам се, че ти харесва. Вторият етаж го минах с кафява боя, разтворена в спирт и с добавен златен прах вътре. Получи се много красиво!
    Йоана - разплака ме! Почувствах се толкова специална. А това, че някой иска да стане като мен, е нещо изключително. Благодаря ти!!! Що се отнася до захарното тесто - аз ползвам само готово (белгийско произвадство). Домашноприготвените не ми допадат за работа. С нетърпение очаквам да покажеш твое произведение.

    ОтговорИзтриване
  14. Правиш много красиви торти, но тази все се връщам да я гледам - толкова е стилна. Поздрави за хубавата работа!

    ОтговорИзтриване
  15. PS. Току що разгледах и другите на flickr, wow! толкова са хубави и уникални! намерих още много хубави, фини и стилни. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  16. Здравей! Първо да те поздравя за страхотната торта, която си направила за миналогодишния рожден ден на съпруга ти. Не се и съмнявам, че таз годишната няма да и отстъпи по нищо :)
    Само да те попитам от къде си купаш латния прах, защото аз никъде не мога да намеря? :(

    ОтговорИзтриване
  17. Анонимен, благодаря ти! Тази година не знам дали ще му правя торта - ако слуша може! Златният прах го купувам от Кадемлия 6 или от Три уши. На Кадемлия е по-евтин и има по-голямо разнообразие в нюансите. Продава се и сребърно и още няколко цвята.

    ОтговорИзтриване