сряда, 8 февруари 2012 г.

Честит Рожден Ден , Дави!!!

Вчера, 7 феврурари, нашето момче Давид навърши 9 години! Да ни е жив и здрав и все така добричък!!! Обичаме го толкова много!!!!
За първи път в живота си той искаше да празнува рождения си ден. До сега никога не е имал желание за празник и това все ме е натъжавало. Но тази година беше различно и аз бях толкова щастлива!!! Искаше да приготвя специална почерпка за съучениците му в училище, а вкъщи да покани освен роднините и двамата му най-добри приятели. Освен това пожела да му купим и нов пуловер, за да се барнел подобаващо за случая. Като добри родители, естествено изпълнихме всичките му желания.
Давид е много притеснително и изпълнително дете. Обича всичко да му е изрядно и не търпи провали и непредвидени изненади. Планира нещата отдалеч и много старателно. Още преди два-три месеца ме сръчка "Мамо, ти мислиш ли за моята торта?" И през ум не ми беше минала, но можех ли да се изложа "Не, не мисля!". Ще си кажете "Каква щастлива майка - с месеци напред знае желанията на детето си и има време да се подготви!" Веднага ще ви контрирам - жестоко се лъжете!!! Всъщност за едно сте прави - подготвена съм, но не с конкретна идея, а със ясното съзнание, че до последния момент Давид няма да знае какво иска. 
Доказателството: След дълго ровене из нета в разглеждане на всевъзможни торти и безброй идеи, седмица преди рождения му ден, поставих ултиматум на Давид - до края на деня да ми каже окончателно на какъв вариант се спира. 
- седем дни преди ЧРД: "Мамо, твърдо реших - тортата ще е на Колите!" Следва половинчасово обяснение кои коли да ги има, как да са разположени, какво да е нарисувано и т.н.
- шест дни предиЧРД: "Мамо, Колите ми се вижда много изтъркана тема! Може ли да я сменим с Рататуй?" Вадят се книжки и играчки за мостра и се уточняват детайлите до най-маката подробност.
- пет дни преди ЧРД: "Мамо, почна ли да ми правиш тортата? Не!!! Ох, Слава Богу, не искам вече Рататуй! Нека да е Спондж Боб, ама зимен!" И отново обяснения до най-малката подробност.
- четири дни преди ЧРД: " Ех, да можеше да ми направиш торта на семейство Симпсън! И край - повече промени няма да има! Последно т'ва е!"
- три дни преди ЧРД: "Вече твърдо знам каква торта искам! Най-важното е да е вкусничка, а отвън и само с бяло захарно тесто да е покрита - стига ми!" Аз: "Но , Дави! Аз искам да си щастлив! Кажи ми коя торта ще те направи щастлив!!!" Той: "Тази, която ще ти достави удоволствие на теб докато ми я правиш!" Сълзи в очите (моите - смятам е ясно) и липса на каквато и да било идея какво да правя. 
- два дни преди ЧРД: Имам идея!!! Работата покрай реализирането й кипи с пълни сили. Обаждам се на Валерия (момичето с уникално яките торти) просто да си споделя с нея какви ги творя, а тя ми отвръща "Ти си луда! Нямаш никакво време!" Ха! Като че ли не знам, ами и трябва да ми го натяква. Но не се отчайвам и продължавам напред. 
- ден преди ЧРД: Тортата е готова. Получи ми се сравнително добре - без драми, без ядове, без сакатлъци. Давид каза, че не иска да я вижда и не отвори нито веднъж хладилника. А това е просто изумително, като се има предвид, че той е постоянно заврян в него - или лочи мляко направо от кутията, или търси нещичко за хапване ,че е все гладен, милият!

И ето го дългоочакваният ден! 

Това са курабийките, които напарвих за дечицата в класа му. Всички бяха във формата на къпкейкче. За момиченцата с цветенца, за момчетата - със снежинки. 

Всяка курабийка опаковах отделно и надписах персонално за съответното детенце.  Етикетчетата за момичетата изрязах от един картон със щампи на феички - каквато рокличката на феята, такъв цвят и кексчето. 

За момчешките импровизирах - от ламиниран сив картон изрязах етикетчета и им лепнах по една снежинка от захарно тесто.
Имаше курабийки и за госпожите. 

За всяко детенце имаше и шоколадово кексче с ганаш. Рецептата можете да намерите на страничката с рецепти


А това е тортата. Чудите се що за дизайн? Всъщност това е любимото ядене на Давид - телятели с бял сос. Сосът го правя със сметана, синьо сирене и гъби, но в случая го забърках от роял айсинг.  Отгоре поръсвам с ементал. Тук той, както и всички останали продукти, са от захарно тесто. Чинията и вилицата ми станаха доста грознички, но поне успяха да изсъхнат за това кратко време и да не се разпаднат (на пук на Вал, хахахаха!) Иначе вкъщи се храним в къде , къде по-аристократични сервизи и само със сребърни прибори. :)))) Бурканчето с гъбен сос го направих от бисквити и покрих със захарно тесто, а отгоре намазах с кристалина, уж за да прилича на стъклено. Канапчето е истинско. Маслините принципно не присъстват в рецептата, но ги сложих за повечко цвят. Малко ми ликьосаха чистоновата бяла покривка, но карай да върви!  Давид много се изкефи на тортата и не позволи на гостите да изядат чинията с телятели. Щял да си ги гледа и да им се радва. Според мен е мазохистично да гледаш любимото си ястие и да не можеш да си го хапнеш, но щом така иска. 







А това е кексчето, което напарвих за рождения ден на съседката под нас - Деси. Докато купувахме подаръци за Давид в Джъмбо, видях това фенерче и ми хрумна да го използвам като кутийка. Изобщо не съобразих, че отворът му е твърде малък. Наложи се първо да пъхна кексчето, завъртяно на една страна, а после да го декорирам.  Съпругът ми каза, че приличам на хората, които сглобяват стълба или корабче в бутилка. Беше забавно. 

53 коментара:

  1. В първия момент си помислих ,че това е истинска порция телятели с бял сос..Два пъти се връщах на зад да чета наново публикацията за да се уверя ,че това все пак е торта...Нямаш стигане Бубеее!!!
    Да ти е жив и здрав Давид!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Дани! Радвам се, че съм успяла да те "излъжа".

      Изтриване
  2. ох какви красоти...Бубе тортата на Давид е уникална,аз вече загубвам думи честно :):):) голям талант имаш!

    ОтговорИзтриване
  3. Нека да ти е много здрав и щастлив малчугана и само хубави емоции около него и семейството! А тортата е страхотна, добре, че прочетох поста за да разбера, че всичко това е от захарно тесто. Толкова реално! Адмирации и най-сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Да ви е жив и здрав рожденика. Много сбъднати мечти му пожелавам.
    Страхотни неща си сътворила отново. Възхищавам ти се и благородно ти завиждам за уменията. Жалко, че не мога да изненадвам така моят син...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Галя! Сигурна съм, че всяка майка има начин да изненада детето си.

      Изтриване
  5. Останах без думи, то бива съвършенство, ама твоите торти са нечовешки! Давид е едно щастливо дете и нека винаги бъде такова! Много здраве и късмет на всички ви!

    ОтговорИзтриване
  6. Здравей Бубе!

    Честито ти пораснало момче! Желаем му да бъде здрав и весел и много хубави емоции.
    Тортата ......ами как да кажа като останах без думи НЕВЕРОЯТНА Е!!!
    толкова реалистична чак и на мен ми се дояде мммм:)
    страхотна идея!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Брани! Освен да наготвя една грамадна тенджера телятели и да взема да ви поканя всички фенки на това ядене въкщи. Хем ще си хапнем, хем ще си побъбрим. Би било много яко.

      Изтриване
  7. Да ти е живо и здраво момчето! Честит празник и на теб :) Тортата е изключителна! Всичко е изпипано до най-малкия детайл! Все още не мога да повярвам, че гъбите не са истински :) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Габи! Нищо не е истинско, уверявам те. Гъбите оцеляха - майка ми си ги взе у тях да си ги гледа и да се гордее какво талантливо дете има. :)))

      Изтриване
  8. Да ви е жив и здрав рожденика, да расте умен и да има много късмет! А за талантливата му майка какво да кажа? Отново оставам с отворена уста от възхищение! Адмирации

    ОтговорИзтриване
  9. Oх, ама наистина много ти е добро детето! :) Толкова се разнежих от това, че и само бяла да е, стига да си щастлива... :)
    Да ти е жив и здрав и мноооооог щастлив!
    Гъбите са просто върха. Не знам за сребърните ти прибори, ама и тази вилица става, но гъбите и синьото сирене са просто истински!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Ани! наистина ми е много специално това дете. На моменти чак се притеснявам колко ми е добричък. А сребърни прибори нямаме, ама все са по-хубави от тая вилица. Ужасна стана. Както ми е писала Вал - твсе едно от някой затвор съм я взела. Истината е, че имах още една, по-сполучлива, но ми се счупи - след като я боядисах със сребърно, беше залепнала за истинската вилица, върху която съхнеше. Пробвах се да я отлепя, но се начупи цялата. А синьото сирене днес една приятелка го взе - ще се пробва да го пробута за истинско на мъжа си. Нямам търпение утре да разбера какво е станало и дали се е хванал.

      Изтриване
  10. Тази торта със сигурност може да спечели всякакви класации за оригиналност и майсторлък. Уникална!
    Честит рожден ден на Давид! Желая му усмивки, крепко здраве, верни приятели и много късмет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Тони! Да си призная имам една по-добра от тази, пак на тема храна. Скоро ще ви я покажа и нея.

      Изтриване
  11. Бубе, и тук най-напред поздравления за порасналото ти момче!
    Торта е....... ами малко съм безмълвна все още.

    Много погледи ми трябваха на мен, особено върху гъбите! направо не е за вярване, че не са истински! Изумитллна си, наистина!
    Сладките, кексчетата, подаръка за съседката - всичко е просто абсолютно изумително, много пипнато и адски мило!

    Ще ми се да съм ти съседка....... поне!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Ами идвай да живееш наблизичко!!! Все от някъде трябва да започнем. Първо съседка, пък после ще видим ....:)))

      Изтриване
  12. Честит празник, Бубе! Да ви е жив и здрав прекрасния Давид!! Нека той и очарователните му братчета да имат едно наистина вълшебно детство и да растат заобиколени от хора, които винаги да ги даряват с много любов и слънчеви моменти на радост и безгрижие!!
    А за теб искам само да кажа - ТИ СИ УНИКАЛНА ЖЕНА!!! Прегръдки и мнооого поздрави от нас с Ева!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за прекрасните пожелания, Пете! Целувки и за вас!

      Изтриване
  13. да ви е жив и здрав сина.много да ви радва и само щастие да носи у дома.
    бисквитките са страхотни за децата и подаръка за съседкта също.и аз ако имам такава торта като неговата няма да мога да я ям.ще ме е жал да я разваля :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мими! Ние вече свикнахме да си хапваме тортите. В началото ни беше малко криво да ги режем, но сега не им се церемоним.

      Изтриване
  14. Бубе, още веднъж - да ти е здравичък и винаги толкова уникално добър и прилежен! Много си писала за неговите жестове към теб и всеки път очите ми се насълзяват. Това дете е специално!!!
    Тортата - ако я беше сложила в класацията, обзалагам се, че щеше да обере точките! Уникална! Невероятна! Новата ми любима торта!!! Направила си я с толкова любов и старание, че няма нито един кусур! И вилицата, и чинията са перфектни, а за храната - ако не те познавах що за майстор си, никой не би могъл да ме убеди, че всичко това е правено със захарна паста... Приядоха ми се и на мен телятели - толкова вкусно изглеждат...мммм....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Мани! Много си мила както винаги!!! Вече предложих на Брани да идва на спагети, тъй че грабвай се и ти от Виена и идвай на гости!

      Изтриване
  15. Невероятна е тортата, дълго се дивях на гъбите, всяка линийка е пипната, стигнала си до такива микроскопични детайли, че почти загубих дар слово!! Че те изглеждат по-хубави от истински!!! Да ти е жив и здрав рожденникът и да те прави много щастлива и занапред!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Ели! Специално гъбите и аз си ги харесвам. Бях си купила истински, от които да гледам. Докато ги правих един съуеник на най-големия ми син ни беше на гости. Като спретнах гъбките го викнах и го питам "прилича ли ти на гъба?" а той ми казва " как дали ми прилича? Че то си е гъба!" Като разбра, че е от захарно тесто беше силно впечатлен, а синът ми с нескрита гордост измърмори "тя майка ми страшни неща прави!"

      Изтриване
  16. Бубе нямам думи! Първо честит рожденник, всичко най-хубаво желая. Кексчетата и курабийките са супер сладки и незнам как си се сетила да съчетаеш рокличките с курабийката! За тортата- разкош, изглежда като истинска, не от захар :) А на комшийката се чудя как ще си извади кексчето хихи :) Поздрави, всичко е великолепно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ками! За кексчето и за не знам. Ще го изчопля отвътре, друг начин няма. Или пък ще си го гледа само.

      Изтриване
  17. Да ти е жив и здрав Давид, много усмивки и късмет, реализирани мечти и слънчеви моменти :) Тортата е изключителна и аз като я видях след кексчетата и бисквитките реших, че това са хапвали дечурлигата на партито :)) Кексчето и фенерчето са много нежни и красиви.

    ОтговорИзтриване
  18. Ралица Христова8 февруари 2012 г. в 22:48

    Бубе, да ви е живо и здраво доброто момче!
    Тортата е уникална! Много се взирах истински ли са гъбите и маслините върху дъската за рязане. Просто си уникална! Поздравления

    ОтговорИзтриване
  19. Да е жив и здрав още веднъж! А тортата е уникална, аз като луда по Италия и италианската кухня веднага я слагам в "Любими" :)) Гъбите са ми фаворит, като истински са! Браво! Лора (майка на Никола)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Лора!
      От седмица се каня да ти пиша, но ще го направя тук. Най-накрая се сетих да отворя кутията с бонбони, която ни подари за рождения ден на Никола. Беше толкова красива, че сърце не ми даде да я разопаковам и я скрих в гардероба, след което съм я забравила. Срокът й на годност беше поизтукъл, но все пак си хапнахме бонбоните. Благодаря ти още веднъж за милия жест. Целувка за Нико! Представям си колко е пораснал.

      Изтриване
  20. Е, не е истина!
    Първо, Бубе, да ти е жив и здрав рожденника! Много да те радва и да е много весел!
    Сега, да си призная, на няколко пъти връщах да видя къде е тортата! Реших, че си забравила да я публикуваш и се чудех какво е това аджеба, кога се превърна в кулинарен блог??? Даже, специално гледах чинията, мислех, че е истинска поне тя, след като загрях кое е тортата :)
    С ръка на сърцето мога да кажа, че това е най-сполучливото ти попадение до сега. Не че имаш лоша торта, но това за мен е истински фаворит!
    Поздрави,
    Вики

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Вики! И аз много обичам "реалистичните" торти. Радвам се ,че ти харесва.

      Изтриване
  21. Не си виждам коментара с пожеланието от вчера ,затова пиша нов.
    ДА ТИ Е ЖИВ И ЗДРАВ!Много късмет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Нели! Не знам вече какво да правя с тия коментари. Постоянно има проблем - или с публикуването им, или с виждането им после.

      Изтриване
  22. Да ти е жив и здрав Давид! Да запази добротата в сърцето си завинаги! Слабост ми е той, прилича много на моята Михаела по характер и темперамент.
    Тортата е уникална, много истинска, вилицата е малко като тези от студенсткия стол навремето :) И бисквитките за децата и госпожите са направо разкош!Разбрах какво си търсила в Слънчоглед :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Ели! Вилицата наистина е ужас. а откъде инфото за Слънчогледи? Да не би някой да ме следи?

      Изтриване
    2. Разбира се, тайни шпиони където искаш:):):)

      Изтриване
    3. Стига да са от "добрите", нямам нищо против.

      Изтриване
  23. Макар и с много голямо закъснение, честит рожден ден на Давид! Да е умен, здрав и дано е наследил положителните страни на мама и тати! Определено има какво да вземе от тях:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лулу! За наследяването - мисля, че толкова много прилича на мен, че няма накъде. Яд ме е ,че е толкова добричък и все се оставя да го мачкат, а в същото време много страда. дано с времето се поотрака. Единственото оплакване, което съм получавала за него от госпожите е "Прекалено е добър, не може така!"

      Изтриване
  24. Бубе, честит ти рожденик и от мен...с малко закъснение. Да ви е жив и здрав и да е винаги доброто дете, което си описала, за да ви радва все така!
    А тортата...тортата ми взе дъха! Тези гъбки бих се заклела, че са истински ако ги видя само на снимка :). Нямаш равна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Ани! Както ивнаги казвам - за хубави пожелания никога не е късно. А гъбките са си още "живи и здрави". И в родителите ми, и в родителите на съпруга ми има по една витринка в стил "Бубето, нашата гордост" където се редят разни мои творения от захарно тесто и само се гледат без да се пипат и ядат. :)))

      Изтриване
  25. Бубе, да ти е живо и здраво детенцето!
    Обаче още по-силно искам да ти кажа, че това е най-великата торта, която си правила някога, честно! Толкова реалистична изглежда, че 5 души хванах и никой от първи път не повярва, че това е торта!
    Класирането вече е минало, но за мен това е най-оригиналната и пипната торта твоя, която съм виждала.
    Ти си вече на световно ниво! Само за няколко години, възхитителна си! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ани! И за пожеланията, и за високата оценка. И аз съм на мнение, че има израстване в тортените ми умения. Дано ставам все по-добра, и по-добра, а вие все по-критични и по-критични.
      Другаат година, живот и здраве, ще сложа тая торта в класацията и ако дотогава нямаш нова № 1, ще гласуваш за нея. :)))

      Изтриване
  26. Ей.Обичам това, което правите и ви дават реализъм.Аз също обичам да правя сладки неща.За поздрав.
    Сладко закуска.


    Aperitivo Dulce

    ОтговорИзтриване